این مقاله، جذابیت های جاری مربوط به انقلاب دیجیتال را با مفاهیم فرهنگی ادغام می کنند که با تکامل حسابداری مدیریتی به عنوان یک عملکرد درگیر در تولید دانش برای تصمیم گیری، همبستگی دارد. در تشریح شباهت ها و تفاوت های تولید اطلاعات حسابداری مدیریتی از فرهنگ های صوتی به فرهنگ های دیجیتال، استدلال می شود که در حالی که تاثیرات انقلاب دیجیتال بر روی حسابداری مدیریتی و تصمیم گیری هنوز واضح نیست، این تاثیرات مطمینا و یا احتمالا منجر به تحقق رویای اطلاعات کامل و تصمیم گیری منطقی نخواهد شد، اما یکی از آنها می تواند منجر به اعتماد کردن به رشد سازمان ها و جوامع مبتنی بر داده می شود. آگاه شدن از این امکان ناپذیری یا ممکن نبودن، اولین گام برای برگرداندن خرد به فرایند های تصمیم گیری و تبدیل دوباره ی حسابداری مدیریتی به یک فرایند مرکزی در عرصه ی سازمانی، محسوب می شود.[1]