Title: Faculty and Institutional Structure: The Conflict of Interdisciplinarity

عنوان: اعضای هیأت علمی و ساختار سازمانی: تعارضات میان‌رشته‌‏ای
نویسنده(گان): حسن محجوب عشرت آبادی,عماد ملکی‌نیا,داود قرونه
Author(s): Hasan MahjoobEshratabadi,Emad Malekinia,Davoud Ghrone

منبع: فصلنامه مطالعات میان‌رشته‌ای در علوم انسانی : Volume 4, Issue 4, 2012 , Pages 1-34
نمایه شده در: Crossref Iranian Journals

شناسه دیجیتال: DOI:10.7508/isih.2012.16.001
شناسه اختصاصی:
IRDOI
505-910-341-885
[برای لینک دادن به این صفحه]
لینک دانلود: [دانلود مستقیم]
فعالیت‌های میان‏ رشته ‏ای به‌عنوان یک نوآوری در جهت مقابله با چالش‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی فراروی آموزش عالی در نظر گرفته شده است. فشارهای بیرونی و نیاز به ترکیب حوزه‌های مختلف دانش برای حل مسائل امروزی، اهمیت تحقیقات میان‏رشته‏ای را دو چندان کرده است و فعالیت‌های میان‏رشته‏ای نوشداروی مشکلات آموزش عالی امروزی شناخته شده است.هیچ سازمانی به اندازه دانشگاه تخصصی نیست در نتیجه حل چالش‌های فراروی آموزش عالی میان‏رشته‏ای بستگی به اصلاح ساختارهای فرهنگی دارد تا این تخصص‌ها رشد ‌یابند. اعضای هیأت علمی نقش اساسی در تغییرات سازمانی موردنیاز برای توسعه فعالیت‌های میان‏ رشته ‏ای ایفاء می‌نمایند و در واقع اساتید نقش اصلی را در ابتکارات میان‏رشته‏ای بازی می‌کنند در این مقاله مواردی از قبیل: رشته‏های دانشگاهی، نیاز به آموزش‏های میان‏رشته‏ای، چالش‏های فراروی تحقیقات میان‏رشته‏ای، نقش مدیران و اعضای هیأت علمی در تسهیل ابتکارات میان‏رشته‏ای و استراتژی‏های مورد استفاده در فعالیت‌های میان‏رشته‏ای بحث و بررسی قرار گرفته‏اند‏. می‏توان نتیجه گرفت که، موانع اصلی فعالیت‏های میان‏رشته‏ای، موانع ساختاری رشته‏ها است. این موانع عبارتند از: قرار دادن اعضای هیات علمی و محققان در دپارتمان‏های جداگانه و غیر قابل نفوذ، سازماندهی دانش به صورت حوزه‏های مجزا، حاکم کردن دیدگاه‏ها و نظریات محدود و خاص بر رفتارهای علمی و قالبی کردن رفتارها. دانشگاه و موسسات آموزش عالی جهت تسهیل آموزش‏ها و تحقیقات میان‏رشته‏ای بایستی بر استراتژی‏هایی در زمینه ساختارهای سازمانی، اعضای هیأت علمی و سیاست‏های تغییر تاکید داشته باشند.

Interdisciplinary activities are frequently heralded as innovative and groundbreaking, a necessity for confronting the numerous social ,cultural and economic challenges facing higher education. This article considers the inherent conflict between the professoriate and the university structure related to interdisciplinary. It concentrates on strategies that cultivate the sort of change necessary for interdisciplinary advancement. The article addresses the engagement of faculty with interdisciplinary efforts and the institutional support of such work as requiring a cultural change in institutional behavior. Cultivating interdisciplinary change requires attention to the multiple cultural layers the university comprises. One emphasis must be placed on the basic structure of academic work, the departments and colleges, where faculty members spend a majority of their time and intellectual resources. Another emphasis occurs at the institutional level, when the campus fosters a culture where interdisciplinary work is valued, encouraged, and supported. This article focuses on these facets of change and offer guidelines for engaging faculty in interdisciplinary endeavors.

در صورتی که تاکنون مقاله‌ای در اسکوپوس یا وب آو ساینس داشته‌اید ابتدا پروفایل خود را در سای اکسپلور بیابید و ادعای پروفایل نمایید.

در سای اکسپلور فاقد پروفایل می باشم.