عنوان: ارزیابی اجرای سیستم های حمل و نقل هوشمند و مدیریت پارکینگ برای شهرهای ایران

نویسنده(گان): محمدعلی دهشیری,علی گرامی متین,مهدی شکرگذار,فریدون مقدس نژاد

منبع: چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک 1394
نمایه شده در: Civilica

شناسه اختصاصی:
IRDOI
328-815-044-105
[برای لینک دادن به این صفحه]
کد سیویلیکا: TTC14_242
امروزه با روند افزایشی وسایل نقلیه، مشکلاتی از جمله عدم تناسب بین فضاهای پارک موجود ونیازهای جامعه، به طور فزاینده ای در بسیاری از شهرهای ایران در حال رشد می باشد. این تفاوت باعثایجاد هرج و مرج در خیابان ها و بوجود آمدن تراکم ترافیک می شود. این مشکلات اغلب در نقاطپرجمعیت شهرها که از لحاظ دسترسی به امکانات حمل و نقل عمومی و مناطقی که برنامه ریزی واستفاده از نواحی موجود نامناسب می باشد، به وجود می آید. اهمیت کنترل فضای پارکینگ ها بهعنوان یک اصل جدایی ناپذیر از ترافیک در روند مدیریت تقاضای سفر، با رویکردی نزدیک از لحاظمفهومی می باشد و باید سعی شود با اتخاذ روش های مناسب ارتباط بین فضای پارکینگ ها و ترافیکرا به طور موثری بهبود بخشید. با اجرای موثر این روش می توان آلودگی ایجاد شده توسط ترافیک هایسنگین و اتلاف وقت را به مقدار زیادی کاهش داد که مطابق با رویکردهای طرح توسعه پایدارمی باشد. در این مقاله سعی به ارائه روشی است که منجر به یکپارچگی سیستم پارکینگ ها براساسمنابع کنترل از راه دورشود، این روش شامل توسعه ساختار منطقی برای پردازش و انتقال اطلاعاتمی باشد. برای پیاده سازی این رویکرد یک منطقه از شهر تهران که دارای چندین پارکینگ درمحدوده انتخابی می باشد، مورد بررسی قرار می گیرد. به همین جهت از نرم افزار متلب براساسالگوریتم ژنتیک (GA) برای توسعه این سیستم استفاده شده است.

اطلاعات استنادی

0

پروفایل‌های مرتبط

در صورتی که تاکنون مقاله‌ای در اسکوپوس یا وب آو ساینس داشته‌اید ابتدا پروفایل خود را در سای اکسپلور بیابید و ادعای پروفایل نمایید.

در سای اکسپلور فاقد پروفایل می باشم.